• 1403/03/13 - 13:40
  • - تعداد بازدید: 159
  • - تعداد بازدیدکننده: 155
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree
در سفر رییس جمهور شهید، اجرایی شد؛

پروژه انتقال پساب تصفیه خانه بجنورد به پتروشیمی خراسان در ایستگاه پایانی

معاون عمرانی و هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان شمالی از افتتاح پروژه انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی خراسان در آینده ای نزدیک خبر داد.

مهدی رشیدی با حضور در جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بااشاره به رشد چشمگیر اجرای پروژه‌ های عمرانی استان در دولت سیزدهم گفت: انتقال پساب تصفیه خانه بجنورد به پتروشیمی، از جمله پروژه‌ هاییبود که در سفر رییس جمهور شهید در تیرماه سال ۱۴۰۱ به استان مصوب شد و با حضور میدانی شهید جمهورآیت الله رئیسی این پروژه هم اکنون با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی در آینده‌ اینزدیک به بهره برداری می‌ رسد.

به گفتهٔ رشیدی با اتمام پروژه انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی، پساب تولید شده جایگزین ۵.۵ میلیون مترمکعب آب مصرفی استان خواهد شد.

وی افزود: اجرای پروژه آبرسانی از چاه‌ های پلنگ دره به شهر بجنورد نیز در این ابعاد و حجم اعتبارات ابلاغی و اقدامات صورت گرفته در نوع خود قابل توجه است.

وی در ادامه به اقدامات مهم دولت سیزدهم در استان اشاره کرد و گفت: در دولت مردمی شهید آیت الله رییسی، اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به استان تخصیص یافت و در ادامه نیز جهت اجرای یکی از پروژه‌ های آب‌ های مرزی اعتباری در حدود ۶ هزار میلیارد تومان به این مصوبات اضافه شد، همچنین پروژه انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی که در مجموع این اعتبارات، رقمی بالغ بر ۲۰هزار میلیارد تومان برای استان منظور شد.

وی افزود: در حوزه تخصیص، تاکنون ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات، تخصیص نقدی یافته است.

وی اقدامات عمرانی انجام شده در حوزه آب و فاضلاب و آب منطقه‌ ایو سایر حوزه‌ های مرتبط نظیر جهادکشاورزی و عشایری را قابل تقدیر دانست و خاطرنشان کرد: این حجم از اجرای پروژه‌ ها در حوزه آب  در ۲۰ سال گذشته  در استان خراسان شمالی بی‌ نظیر بوده است.

وی نکته قابل توجه سفر ریاست محترم جمهور به استان را خدمت رسانی به مردم در شرایط سخت دانست و تاکید کرد: خشکسالی‌ های مستمر در سال‌ های اخیر و مشکلات ناشی از آن بر کسی پوشیده نیست اما در حوزه آبرسانی با تلاش شبانه روزی همکاران شرکت آب و فاضلاب، خدمات پایدار به مردم در اقصی نقاط استان بی‌ وقفه ارائه شده است و این خدمت رسانی همچنان ادامه دارد.

  • گروه خبری : جلسات
  • کد خبر : 339
کلمات کلیدی
عکاس
اکرم دانش طلب
خبرنگار

اکرم دانش طلب

مشترکین خانگی شهری
مشترکین خانگی شهری

0

مشترکین غیرخانگی شهری
مشترکین غیرخانگی شهری

0

مشترکین خانگی روستایی
مشترکین خانگی روستایی

0

مشترکین غیر خانگی روستایی
مشترکین غیر خانگی روستایی

0