• 1403/03/16 - 10:39
  • - تعداد بازدید: 62
  • - تعداد بازدیدکننده: 62
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

اجرای 1900 متر لوله گذاری برای انتقال آب چاه های پیرشهید به شهرستان شیروان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از اجرای 1900 متر لوله گذاری برای انتقال آب چاه های پیرشهید به شهرستان شیروان خبر داد.

رضا عطایی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با هدف بررسی و پیگیری روند اجرای پروژه آبرسانی از چاه‌ های پیرشهید به شهرستان شیروان در محل اجرای این پروژه حضور یافت.  
عطایی در حاشیه این بازدید گفت: پروژه خط انتقال اتصال چاههای پیرشهید به خط انتقال چاههای امیر آباد در راستای پروژه شهرهای دارای تنش آبی و بمنظور تامین آب شرب شهر شیروان با اعتبار بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال از فروردین ماه ۱۴۰۳ آغاز شده و با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد در حال اجرا است.

وی افزود: عملیات اجرایی مشتمل بر اجرای ۴۶۰۰ متر لوله فایبرگلاس سایز ۴۰۰میلیمتر، ۲۰۰متر لوله فولادی سایز ۴۰۰ میلیمتر و احداث ۱۷باب حوضچه با ابعاد مختلف بهمراه اتصالات و شیرآلات استوی در ادامه عنوان کرد: تکمیل عملیات باقیمانده اتاقک‌ های سرچاه، محوطه سازی اتاقک‌ های سرچاه و رفع نواقص و اتفاقات خط انتقال اب چاههای پیرشهید از دیگر اقداماتی است باید انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در ادامهٔ اجرای این پروژه، تست و اصلاح نواقص خط لوله ۳۵۵ پلی اتیلن از چاههای پیرشهید تا شیرکوه، بطول تقریبی یک کیلومتر نیز اجرا شده است.

لازم به ذکر است؛ مقدار قابل توجهی از آب شرب شیروان از سد بارزو تامین می‌ شود که به دلیل خشکسالی ها، آب پشت سد به شدت کاهش یافته و برای عبور از فصل گرما ضروری است حجم موجود آب سد و آورد رودخانه برای تامین آب شرب این شهر حفظ شود، پروژه آبرسانی از چاه‌ های پیرشهید به شهرشیروان از جمله پروژه‌ ها برای مقابله با کم آبی و رفع تنش‌ های آبی در این منطقه است.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 342
اکرم دانش طلب
خبرنگار

اکرم دانش طلب

تصاویر

مشترکین خانگی شهری
مشترکین خانگی شهری

0

مشترکین غیرخانگی شهری
مشترکین غیرخانگی شهری

0

مشترکین خانگی روستایی
مشترکین خانگی روستایی

0

مشترکین غیر خانگی روستایی
مشترکین غیر خانگی روستایی

0