• 1403/03/19 - 13:01
  • - تعداد بازدید: 93
  • - تعداد بازدیدکننده: 92
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /appsettingFree

اجرای بیش از 644 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در استان خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی از اجرای بیش از 644 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در استان خبر داد.

رضا عطایی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره به اینکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب در کشور، امروزه جزء اولویت‌ های مدیریت شهری بوده و این امر خطیر علاوه بر تامین و توزیع آب شرب بر عهده شرکت‌ های آب و فاضلاب می‌ باشد، گفت: شرکت آب و فاضلاب استان از لحاظ قدمت ایجاد تاسیسات شبکه فاضلاب و تصفیه خانه، در ردیف اولین مناطق کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که با هزینه هنگفتی این تاسیسات را ایجاد و به بهره برداری رسانده و توانسته کمک شایانی به حفظ سلامت و محیط زیست بنماید.

عطایی افزود: در حال حاضر بیش از ۶۴۴ کیلومتر خطوط انتقال و   شبکه   توزیع  در استان وجود دارد که در شهرهای بجنورد، اسفراین و آشخانه و روستاهای اسلام آباد در شهرستان شیروان، طبر در شهرستان جاجرم  و تازه قلعه در شهرستان راز و جرگلان در حال بهره برداری می‌ باشد و در شهر شیروان  به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه به انجام فعالیت‌ های این شرکت در جهت عملکرد صحیح   تاسیسات فاضلاب اشاره و عنوان کرد: در راستای عملکرد صحیح تاسیسات فاضلاب، کلیه خدمات بهره برداری به بخش خصوصی واگذار شده و فعالیتهای PM (نگهدار) نظیر شستشو، هم سطح سازی، سم پاشی، ویدئومتری و…   بصورت مستمر در حال انجام است.

  وی با بیان اینکه عملیات سم پاشی شبکه و منهول‌ های فاضلاب در شهرهای دارای خدمات فاضلاب جهت مبارزه با سوسری‌ ها و سایر حشرات موذی فاضلاب، در دو نوبت انجام می‌ شود، افزود: در سال ۱۴۰۲، حدود ۶۰۰۰ منهول و حدود ۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب به روش مه پاشی در دو نوبت مورد سم پاشی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته، حدود ۸۰۰۰ عدد از منهول‌ ها مورد بازرسی و رفع نواقص قرار گرفته، افزود: در این مدت  ۳۳۰ کیلومتر از شبکه‌ های فاضلاب شستشو و لایروبی و تعداد ۴۶۰ مورد دریچه فاضلاب نیز در معابر هم سطح سازی شده است.

وی با بیان اینکه   بطور میانگین سالیانه حدود ۱۱.۷ میلیون متر مکعب فاضلاب   در استان جمع آوری و از طریق شبکه‌ های فاضلاب به تصفیه خانه‌ های فاضلاب منتقل و پس از تصفیه کامل با رعایت کلیه استانداردهای زیست محیطی از تصفیه خانه خارج شده است، افزود: جهت کنترل دقیق شرایط فرایندی و حفظ کیفیت مناسب پساب، سالیانه حدود ۲۵۰۰۰ آزمایش مختلف در آزمایشگاههای تخصصی این شرکت برروی پساب‌ های خروجی انجام شده است.

لازم به ذکر است؛ در استان خراسان شمالی سه شهر بجنورد، اسفراین، آشخانه و سه روستای اسلام آباد، طبر و تازه قلعه دارای تاسیسات فاضلاب در حال بهره برداری هستند و شهر شیروان نیز به زودی در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت که در حال حاضر ۸۹ هزار و ۴۳۵ مشترک فاضلاب دارد که از خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بهره مند هستند.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 345
اکرم دانش طلب
خبرنگار

اکرم دانش طلب

مشترکین خانگی شهری
مشترکین خانگی شهری

0

مشترکین غیرخانگی شهری
مشترکین غیرخانگی شهری

0

مشترکین خانگی روستایی
مشترکین خانگی روستایی

0

مشترکین غیر خانگی روستایی
مشترکین غیر خانگی روستایی

0